HTC, Türkiye’nin selfie’sini çekti. HTC Türkiye, global bir mobil
trend olan selfie (öz çekim) olgusunun Türkiye’de nasıl yaşandığını
ortaya koymak üzere, Somera araştırma şirketiyle işbirliği içinde
selfie’lerin en yoğun olarak paylaşıldığı sosyal paylaşım sitesi
Instagram üzerinde bir araştırma gerçekleştirerek, ülkenin selfie
haritasını çıkardı.

HTC’nin Somera ile işbirliği yaparak gerçekleştirdiği “Türkiye’de Selfie Araştırması”nın sonuçlarının açıklandığı basın toplantısına, HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar’ın yanı sıra, teknoloji ve sosyal medya üzerine yazılarıyla tanınan Serdar Kuzuloğlu ve dünyaca ünlü yıldızlar Miley Cyrus, Bruno Mars, Rita Ora, Nicole Scherzinger’in stilistliğini yapan dünyanın bilinen ilk selfie stilisti Alexis Knox da katıldı.
HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar, toplantıda yaptığı konuşmada “mobil inovasyon ve tasarımda dünya lideri HTC olarak, hem Türkiye’de hem de dünyada tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda gelişen mobil trendleri ciddiye alyor ve bu eğilimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya gayret ederek, hem bu bilgileri kamuoyuyla paylaşmayı sürdürüyoruz hem de urunlerimizin kameralarinda en iyi teknolojiyi sunuyoruz” dedi.
Türkiye’de Selfie Araştırması’nda son üç ayda sosyla medyada paylaşılan 70 bin selfie etiketli paylaşım taranırken, bunlardan anlamlı bulunan yaklaşık 3500 tanesi Somera analistleri tarafından değerlendirmeye alındı. Çalışmaya 7 bölgeden tüm iller dahil edilirken, analizde coğrafi bölgeler ve cinsiyetler arası farklar öne çıkarıldı.
Erkekler selfie’yi sevdi
Genelde selfie’lerin ağırlıklı olarak iç mekânlarda çekildiği, çekenlerin de güler yüzlü ve özenli olduğu görülen araştırmada, Türkiye’de erkeklerin de en az kadınlar kadar selfie-sever oldukları ortaya çıktı. Selfie çekenlerin yüzde 49’unu erkekler, yüzde 38’ini kadınlar, yüzde 13’ünü ise hem kadın hem de erkeklerin ortak olduğu selfieler oluşturdu. Buna göre erkekler son üç ayda kadınlara göre yüzde 11 daha çok selfie çekti.
Birlikte çekilen selfie’ler içinde en çok arkadaşlarla birlikte olanların paylaşıldığı ortaya çıktı. Birlikte olan selfie’lerin yüzde 48’i arkadaşlarla çekilirken, yüzde 26’sı sevgiliyle, yüzde 23’ü ise aileyle çekildi. Toplam selfie’ler içinde sevgiliyle çekilen selfie’lerin oranı yüzde 3’te kalırken, sevgiliyle en çok selfie paylaşılan bölge yüzde 5 ile Marmara Bölgesi, sevgiliyle en az selfie paylaşılan bölge ise yüzde 1 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi oldu.
Erkekler Türkiye genelinde kadınlara oranla daha fazla selfie çekerken, bu oranların Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da daha belirgin olduğu görüldü. Doğu Anadolu Bölgesi’nde selfie paylaşanların yüzde 60’ı erkek, yüzde 29’u kadın olurken, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise selfie paylaşanların yüzde 63’ünü erkekler, yüzde 24’ünü kadılar oluşturdu. Kadınların sadece Marmara ve Akdeniz bölgelerinde erkekleri geçtiği görülürken, İç Anadolu Bölgesi’nde ise sadece 1 puan farkla erkekler öne geçti.

HTC’nin Somera ile işbirliği yaparak gerçekleştirdiği “Türkiye’de Selfie Araştırması”nın sonuçlarının açıklandığı basın toplantısına, HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar’ın yanı sıra, teknoloji ve sosyal medya üzerine yazılarıyla tanınan Serdar Kuzuloğlu ve dünyaca ünlü yıldızlar Miley Cyrus, Bruno Mars, Rita Ora, Nicole Scherzinger’in stilistliğini yapan dünyanın bilinen ilk selfie stilisti Alexis Knox da katıldı.
HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar, toplantıda yaptığı konuşmada “mobil inovasyon ve tasarımda dünya lideri HTC olarak, hem Türkiye’de hem de dünyada tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda gelişen mobil trendleri ciddiye alyor ve bu eğilimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya gayret ederek, hem bu bilgileri kamuoyuyla paylaşmayı sürdürüyoruz hem de urunlerimizin kameralarinda en iyi teknolojiyi sunuyoruz” dedi.
Türkiye’de Selfie Araştırması’nda son üç ayda sosyla medyada paylaşılan 70 bin selfie etiketli paylaşım taranırken, bunlardan anlamlı bulunan yaklaşık 3500 tanesi Somera analistleri tarafından değerlendirmeye alındı. Çalışmaya 7 bölgeden tüm iller dahil edilirken, analizde coğrafi bölgeler ve cinsiyetler arası farklar öne çıkarıldı.
Erkekler selfie’yi sevdi
Genelde selfie’lerin ağırlıklı olarak iç mekânlarda çekildiği, çekenlerin de güler yüzlü ve özenli olduğu görülen araştırmada, Türkiye’de erkeklerin de en az kadınlar kadar selfie-sever oldukları ortaya çıktı. Selfie çekenlerin yüzde 49’unu erkekler, yüzde 38’ini kadınlar, yüzde 13’ünü ise hem kadın hem de erkeklerin ortak olduğu selfieler oluşturdu. Buna göre erkekler son üç ayda kadınlara göre yüzde 11 daha çok selfie çekti.
Birlikte çekilen selfie’ler içinde en çok arkadaşlarla birlikte olanların paylaşıldığı ortaya çıktı. Birlikte olan selfie’lerin yüzde 48’i arkadaşlarla çekilirken, yüzde 26’sı sevgiliyle, yüzde 23’ü ise aileyle çekildi. Toplam selfie’ler içinde sevgiliyle çekilen selfie’lerin oranı yüzde 3’te kalırken, sevgiliyle en çok selfie paylaşılan bölge yüzde 5 ile Marmara Bölgesi, sevgiliyle en az selfie paylaşılan bölge ise yüzde 1 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi oldu.
Erkekler Türkiye genelinde kadınlara oranla daha fazla selfie çekerken, bu oranların Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da daha belirgin olduğu görüldü. Doğu Anadolu Bölgesi’nde selfie paylaşanların yüzde 60’ı erkek, yüzde 29’u kadın olurken, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise selfie paylaşanların yüzde 63’ünü erkekler, yüzde 24’ünü kadılar oluşturdu. Kadınların sadece Marmara ve Akdeniz bölgelerinde erkekleri geçtiği görülürken, İç Anadolu Bölgesi’nde ise sadece 1 puan farkla erkekler öne geçti.
0 Yorum:
Yorum Gönder